KLIK SINI JUGAK!!!!


Friday 7 November 2014

Screenshot guna samsung trend plus.

Assalamualaikum.

Dah setengah tahun aku pakai henset ni tapi baru tadi aku dok godek2 tgk then teringat macam mana nak buat screenshot eh? So godek punya godek xtau so ambik keputusan tanya encik google tapi google2 tengok banyak cara screenshot guna phone samsung yg lain. Try jugak buat tapi asal xboleh. Last2 jumpa jgak satu belog ke apa ntah dia tunjuk cara screenshot guna trend plus so aku ikut la tp apesal xboleh jugak. Last2 wassap kwn tanya dia dah kebetulan pakai phone samakan. Smbil tggu dy reply wassap try jugakla buat mcm belog tu ajar. Last2 berjaya . Yeayyy. Then kwn balas wassap pn benda yg sama. Hee ok xpayah bebel panjang. Jom buat.

Aku update belog xboleh up gambar tau. So baca dan bayangkan sendiri ehh.

First bukak la apa benda yg korang nak screenshot kan tu cthnya: mesej ke, wassap ke or apa2 je.

Then korang kena tekan BUTTON POWER kat tepi phone tu sambil tekan BUTTON MENU *yg seketul kat bawah tu* . Tekan sama2 tau. Jgn tekan lama sgt. Jgn cepat sgt. Lebih kurang 2 3 saat la.

Lepas dh tekan tu korang akan dgn la mcm bunyi tangkap gambar tu. Then dah siap. Pegi tgk kat galeri photo.

Kalau tak keluar bunyi tu try banyak kali. Sbb aku pn try banyak kali. Sbb kot la korg tetekan 2 button tu lama sgt ke kejap sgt ke. Heee

Semoga berjaya.

Kbye
Tq :)

No comments: