KLIK SINI JUGAK!!!!


Saturday 11 October 2014

PTPTN :)

Assalamualakum.

Smlm ada baca 1 blog akak ni pasal ptptn. Aku juga salah sorg peminjam ptptn.hee. aku berhutang 20k xslap untuk diploma kan. Lepas baca entry pasal ptptn ni aku rasa kalau cek tekanan stress aku mcm dlm running man tu compem tinggi kadar stress aku. Hahaha.

Aku secara rasminya habis study bulan 4 tahun lps. Then bln 1 haritu baru konvo tp surat ptptn baru sampai kt aku sekali je masa praktikal haritu dlm bulan 1 2013 cmtu la then xpenah smpai dh smpai sekarang*ada yg tolong settlekan ke. Hahaha

Sepatutnya lepas surat smpai haritu aku dh kena start bayar dh dlm rm128 sebulan *xsilap la. Tapi smpai skrg xbayar lg. Jadi bdasarkan apa yg aku phm dri apa yg aku baca smlm kalau nanti aku nk start byr, aku kena byr dlu keseluruhan tunggakan yg lalu skali dgn faedah. Ishhh betul ke ni. Pitam kejap haha.

Tapi skrg keje xada. Acane nk bayor. Hmmm. Tapi mmg berharap sgt bleh settle awal. Hutangkan. Ingat bleh ke nk duduk senang lenang dgn hutang dpn mata je. Haissshhh.

*sapa2 yg dh boleh byr tu sila la byr ye. Krg faedah lagi meninggi pulok. Hee

Tq:)

No comments: